televízia

Recenzia: Najhorší týždeň môjho života na TV Markíza zaujal aj naštval

Najnovší seriálový počin televízie Markíza vyzeral po obrazovej stránke zaujímavo. Ukážka pred jeho uvedením nalákala na zaujímavé obsadenie. Jozef Vajda a Zdena Studenková sa po X-tý krát objavujú ako manželia a v úlohách prísnych rodičov, v akých im ide hra najlepšie. Po zhnusení z podivných nezáživných seriálov na JOJke a po reprízach Kuchyne a Sestričiek je naozaj pestrým obohatením éteru niečo nové. Keď už sme si pozreli prvý diel, to nadšenie opadlo.

Najhorší týždeň môjho života (TV seriál)

Prvé dojmy zo seriálu

Ukážka nám prezentovala seriál, v ktorom nemá byť núdza o humorné situácie. Scenáristi však z hlavného hrdinu novinára Marcela urobili debila číslo 1. Zmätkára, ktorému sa nič nedarí. Ale ak už to má byť naozaj najhorší týždeň a jednotlivé dni máme pekne rozdelené na jednotlivé diely, tak asi naozaj musíme pretrpieť množstvo reálnych a hlavne menej reálnych náhod, ktoré vypália tým najhorším možným spôsobom. Niektoré postavy sú reálne, iné menej. Zarážajúce sú chyby, ktoré oslabujú logiku príbehu a podkopávajú akúsi dôveryhodnosť deja.

Prvé dojmy sú pocity chaosu. Chaos sa neustále drží a táto vlna neutícha. Seriál je plný pred-svadobnej nervozity v neprimeranej dávke. Áno, má zábavné momenty. Ak sa dokážeme naladiť na fakt, že má ísť o najhorší týždeň, kedy mladému totálne šibe z budúcich svokrovcov. Nejako sa dokážeme zžiť s tým, že si seriál pripravil nereálne situácie a do toho dialógy, ktoré sú divné. Hlavná postava nevie raz a navždy niečo povedať a zásadne tak vyriešiť nejaký ťahajúci problém. Nevie fungovať ako človek. Má nejaké pracovné úspechy, ale v týchto seriálových dňoch akoby šlo o totálneho hlupáka, ktorý sa neustále potí, má pootvorené ústa a v reálnom svete by ho už asi trafila mŕtvica.

Tak ako to teda je? Kde je logika?

Hlavný hrdina seriálu Najhorší týždeň môjho života, nádejný ženáč, má vlastnú asistentku, potom asistenta, vlastnú kanceláriu… a strašne zlého scenáristu. Ten vytvoril totiž postavu, ktorá má svoje postavenie vo firme, vážnosť a pozíciu. Má ísť o redakciu časopisu, ale pri otázke budúceho svokra, či mu niečo už vyšlo, to vyzerá, že mu ešte len vyjde rozhovor s nejakým spisovateľom. Meno spisovateľa je fiktívne. No pri jeho dosiahnutom postavení svojim vyjadrovaním a blbosťou pred svokrom vyzerá ako absolvent, ktorý ešte nič nenapísal. Akoby jeho vlastná kancelária a postavenie vo firme nič neznamenalo a bol len radový zamestnanec v redakcii, ktorý – nevedno čo robí, ak doteraz nič nenapísal.

Pri mnohých reálnych postavách je tam psychiatrický pacient, kolegyňa, ktorá svoju lásku netají. Dokonca obviní budúceho ženáča, že s ním čaká dieťa. A budúci ženách, nelogicky, necíti potrebu toto obvinenie vyvrátiť. Každý zdravo uvažujúci človek s jeho postavením by nebol roztržitý, trápny a nevypustil by niečo také z hlavy, ako vysvetlenie, že ide o lož. Že sa stratený prsteň z výškovej budovy nájde v malom kanáli pred budovou o niekoľko hodín, je tiež ako vtip. Kristína Svarinská vstáva ráno z postele bronzovo nalíčená bez jedinej chybičky na tvári. Nepokojného psa zavrieť do skrinky pod hodinami? To môže naozaj len scenárista, ktorý chce postave ublížiť. Nie však mentálne zdravý človek (žeby kvôli hluku od psa, pre poškodenie nábytku, či následky z toho, keď psa niekto nájde?)

Čiže? Najhorší týždeň môjho života je…

Seriál je zábavný, až keď si uvedomíte, že je zámerne prehnaný a z hlavnej postavy novinára Marcela urobili filmári zámerne blbca. Ako prehnaný seriál je to pozerateľné, pretože potom už naozaj nič neprekvapí a len čakáte, kto kedy ako prekazí svadbu, čím a kto sa ešte vôbec v seriáli objaví.

Popis z TV Markíza

Najhorší týždeň môjho života je úplne nový, hviezdne obsadený seriál, ktorý je komédiou chýb, nedorozumení a vzťahových katastrof… Týždeň pred svadbou by mal byť najlepší vo vašom živote, ale keď sa novinár Marcel (Roman Poláčik) pripravuje na manželstvo so svojou milovanou Mel (Kristína Svarinská), stane sa z neho nočná mora. Úprimné Marcelove pokusy robiť veci správne vôbec nevychádzajú. Nech robí čokoľvek, všetko sa obráti proti nemu a nasleduje jedna katastrofa za druhou. Všetky snahy vyhovieť Melániinmu otcovi Alanovi (Jozef Vajda), ktorý si myslí, že pre jeho dcéru nie je Marcel dosť dobrý, končia ďalším a ďalším zúfalstvom. Situácii nepomáha ani jeho kolegyňa Silvia (Sarah Arató), ktorá je do neho chorobne zamilovaná a urobí všetko pre to, aby mu svadbu prekazila. Naozaj VŠETKO! Prežije Marcel tento katastrofálny týždeň? Prekoná ich láska všetky prekážky?

Seriál na TV Markíza od prvej epizódy: https://videoarchiv.markiza.sk/video/najhorsi-tyzden-mojho-zivota/epizoda/43862-seria-1-epizoda-1