Najnekvalitnejší a najhlúpejší obsah súčasnosti, kedy na sťastie badať absenciu tých najhorších formátov ako Farma, talentových šou, Farmár hľadá ženu a Kleopatra z Turca na sto spôsobov, je takmer na vlas podobný formát najskôr na televízii Markíza Rodinné prípady a následný pokus všetko toto skopírovať a pridať minimálne 50% agresivity, nervov a nadávok na televízií JOJ, nech práve oni majú ešte lepšie grády. V konečnom dôsledku z toho vzniká až miestami trápna groteska vzájomnej podobnosti, snahy kopírovať jeden formát a ťažiť z neho, no zároveň na strane oboch televízií ani nemožno hovoriť o reálnych rodinných príbehoch na Slovensku. Len z diaľky sa inšpirujú niečím, čo sa mohlo reálne stať a pri dobrej pamäti a sledovaní všetkých správ každý deň si niektoré z nich aj mnohí vybavia, prípadne dané príbehy sami zažili vo svojej blízkosti. Až televízna podoba im však dodáva absolútne iné svetlo, neraz celkom iný záver a zápletku. O reálnych príbehoch už ani nemôže byť reč.
Rodinné prípady
Je až neuveriteľné a nepozerateľné ako veľmi sa každý jeden diel podobá. Majú totiž takmer absolútne rovnaký scenár, len občas vymenia niektoré úlohy. Mizerné herecké výkony a nereálne situácie sa ešte dajú odpustiť. Ťažko sa však dá prehliadnuť fakt, že absolútne každý jeden príbeh sa odohráva v rodine, kde niekto niečo tají. Tají to trápnym a nemožným spôsobom počas celého dielu, počas ktorého musí vždy divák vidieť zvláštne príhovory postáv k divákovi, neustále sa objavujú indície k nevere, alebo k nejakému klamstvu, takmer vždy je niekto niekomu neverný, alebo len takmer a až absolútny záver prinesie rozuzlenie a pravdu o tom, že podozrievavá manželka je celý čas len prehnane hysterická. Tak neuveriteľne predvídateľný scenár neexistuje v žiadnom formáte. Pozorný divák doteraz nemal nikdy možnosť vedieť s takou presnosťou uhádnuť, čo ktorá postava spraví, čo spraví so zabudnutým telefónom manžela, čo bude nasledovať pri záberoch na kontrolu vreciek pri práčke, alebo pri prechádzke niekoho vonku. Nikdy sa nestane nič len tak. Nezabudnime na povinné pravidlo, aby sa celý dej odohrával v jednej domácnosti a za každým sa musí pri prechádzke pri dome stretnúť nejaká dávna známa, alebo spoločná známa, ktorá prinesie dôležitú indíciu meniacu celý príbeh, alebo prinášajúca ešte zásadnejšie podozrenie. Nakoniec sa stretávame s krásnym happyendom, v určitej časti príbehov s vysmiatymi ksichtami tlačiacimi kočík a všetci členovia sú zmierení a milovaní navzájom. Výnimočným a trochu iným bol príbeh s predraženým súdom dievčiny v Egypte, kde však bolo niekoľko iných faktických chýb.
Rodinné záležitosti
Pri výrobe Rodinných záležitostí na JOJ akoby priniesli kopírku, pridali o polovicu viac násilia, respektíve akékoľvek násilie, vulgarizmy a chaos. Pred nakrúcaním každého dielu dodajú kameramanom poriadne promile, nech im kamerou trasie o dušu a psychologicky má mať divák pocit maximálneho chaosu. Ten chaos žiaľ vyvoláva neustále neukotvená vlniaca sa kamera, čo je priam nepozerateľné. Príliš sa program podobá na markízácky formát, žiaľ tu je hlavným ťahákom násilie a nadávky, ktoré sú neraz prehnané. Opäť nechýba rovnaké prihováranie sa postáv k divákom.
Ak sú aj iní muži, ktorí prehrali doma spor o tom, čo sa bude sledovať, nechajte svoj názor na tieto relácie pod článkom. Ak už ste vystavení bezcennému a umelo vytvorenému nereálnemu príbehu, aké sa objavujú v týchto reláciách, skúste čas využiť na niečo zmysluplnejšie. Ja v tomto prípade využívam čas na spísanie šialeností a niekoľkých názorov, prečo toto nie je kvalitný program a ťažko ním bude aj po nejakých zmenách.