Televízia Markíza sa pustila do veľkej reprízovej slučky. Na televíznej obrazovke sa neustále objavujú relácie a programy, ktoré sme už na obrazovke videli. Robí to dokonca tak sofistikovane, že bežný divák nepociťuje, že nevidí až taký originálny program. Objavuje sa to pritom na viacerých žánroch a v rôznych reláciách. Prekvapivo aj na tých, kde si to želáme najmenej.

Reprízy na seriáloch aj v programoch

Oživenie niektorých menej úspešných seriálov a púšťanie na menších staniciach sa dá oželieť. No ustavičné opakovanie dielov seriálu Horná Dolná je skôr smutné. Masívna billboardová kampaň nie iba po Bratislave pred časom propagovala Hornú Dolnú, avšak vzhľadom na fakt, že televízia neustále dookola púšťala tie isté diely, ktoré už niektorí fanúšikovia poznajú naspamäť, veľmi tým nepotešila.

Program Reflex sa taktiež v niektorých dokrútkach spolieha na dokrútky z mája, z januára, či minulého roka. Znova sú púšťané rovnaké reportáže o zaujímavých ľuďoch a ľudských osudoch. Reflex tak už nie je aktuálny, ale spolieha sa na dávno pripravený obsah.

Reprízy poznačili aj zábavnú vedomostnú šou Dobré vedieť, kde sa už priveľmi dlho objavujú reprízy starých dielov. Ak už divák pozná správne odpovede, sleduje tieto relácie už len s krútením hlavy, ako veľmi program stráca na napätí, najmä keď už sami poznáme odpovede na všetky otázky.

A ďalšie nepochopiteľné ťahy televízie na diváka

Dosť zlá je úspora na nejednom prime time počas pracovného dňa. Výbornú pozíciu hneď po správach získava reality show Výmena manželiek. Viac zarážajúce, ako reprízovanie starých dielov, je ich pôvod. Nakrúcané v Čechách zachytávajúce české rodiny a české domácnosti môžu ponúknuť slovenskému divákovi len málo a predsa televízia nasadí program pochybnej kvality ako dôležitú vlajkovú loď. Reprízovanie a akési zvláštne šetrenie je pritom neprehliadnuteľné aj pri mnohých reláciách a programoch. Vidíme staré a opozerané programy, diely, seriály a chýba originálna tvorba. Aj to málo, čo sa v televízií v poslednom čase objavuje, je odsunuté z nepochopiteľných dôvodov na neskorší večer. Pôvodný je seriál Búrlivé víno, ktoré v súčasnosti dehonestuje postava Petra Roznera, presnejšie scénarista píšuci jeho úlohu, či Zuzana Norisová, ktorá ničivým kalibrom pripomína dávnu Salome.

Zvláštny krok je aj nasadenie vynikajúceho amerického seriálu Nesmrteľný na okrajovú televíziu Doma, pričom nasadením troch dielov za sebou v neskorých nočných hodinách len docielia, že divák prvého dielu nemusí byť divákom všetkých troch dielov až po polnoci. Seriál by sa pritom pokojne uživil aj na hlavnej televízii.